Salgs- og leveringsbetingelser

Salg af fysiske varer via nettet.

Købsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer på https://plantepakken.dk 

Siden ejes og drives af:

Totoma Group ApS

CVR-nr.: 42061646

Otto Buses Vej 5

2450 København SV

31220011

hej@plantepakken.dk

Følgende handelsbetingelser gælder forbruger(B2C) vendt salg på plantepakken.dk:

Betaling

Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: Faktura (godkendt erhvervskunde), VISA/Danmark, MasterCard, MobilePay. 
Ved betaling med internationale betalingskort – som fx Visa og MasterCard – vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen. Der reserveres ikke et beløb ved betaling med Dankort. Betaler du med MobilePay, er det det betalingskort, der ligger i appen, der bestemmer, om der sker reservation af betalingen.

Hvis der er bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækker vi først betalingen for den eller disse varer, når varerne afsendes.

Levering

Vi leverer varer til adresser i Danmark.

Varerne leveres på den ønskede leveringsdato på den angivende hjemmeadresse. I nogle tilfælde omdirigeres pakken til en pakkeshop jf. DAOs handelsbetingelser (https://dao.as/wp-content/uploads/2024/02/dao-handelsbetingelser-Pakker.pdf), hvis pakken ikke kan leveres/stilles forsvarligt. Der leveres med DAOHome som standard. I nogle tilfælde +1-2 dag(e) fra valgt leveringsdato. efter din bestilling. Se mere under de enkelte varer.

Vi tilbyder følgende leveringsformer: GLS Erhverv eller DAOHome

Vi tilbyder gratis levering.

Fortrydelsesret

Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Vi tilbagebetaler ikke leveringsomkostningerne ved delvis fortrydelse.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt til at modtage varen (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere dele eller partier, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste del eller det sidste parti i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Sådan fortryder du

Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder, til Totoma Group ApS, Otto Buses Vej 5, 2450 København SV, tlf.: 31220011, hej@plantepakken.dk.

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser, men det er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Logistikvej 25A, 5250 Odense SV. Att. Plantepakken uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke ekstra omkostninger, når du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder.

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Varens stand ved returnering og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du må normalt undersøge og prøve varen på samme måde, som man må og kan i en forretning.

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen. Emballagen må åbnes, men ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation - hvis der er noget galt med varen eller ydelsen

Købeloven gælder, hvis du køber en vare, en digital tjeneste eller digital ydelse, og der er en mangel ved det købte. En mangel er fx en materiale- eller fabrikationsfejl eller en forkert oplysning om det, du har købt. Derimod er fx almindelig slitage eller en selvforskyldt skade ikke en mangel.

Hvis du har købt en vare, skal du henvende dig inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Henvender du dig inden for 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen, vil din reklamation altid være rettidig, forudsat at du reklamerer inden udløbet af reklamationsfristen på to år. Er der tale om en fragtskade, beder vi dig under alle omstændigheder om, at give os besked så hurtigt som muligt. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din kvittering.

Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er, og evt. indsende billeder af fejlen. Hvis vi har brug for at undersøge varen, skal den sendes til:

Totoma Group ApS

Otto Buses Vej 5

2450 København SV

Varen skal sendes i forsvarlig emballage.

Klagemuligheder

Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Der skal betales et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: hej@plantepakken.dk.

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

– Til Totoma Group ApS, Otto Buses Vej 5, 2450 København SV, hej@plantepakken.dk:

– *Jeg/vi meddeler herved, at *jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med *min/vores købsaftale om *følgende varer/levering af følgende tjenesteydelser:______________________

– *Bestilt den/modtaget den:  _ _-_ _-_ _ _ _ 

– Forbrugerens navn og efternavn: ______________________

– Forbrugerens adresse: Vejnavn og husnr.:______________________ Postnr.: og by: ______________________

– Forbrugerens underskrift: ______________________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

– Dato _ _-_ _-_ _ _ _

*Det ikke relevante udstreges

.

Følgende handelsbetingelser er henvendt Erhvervskunder (B2B) på www.plantepakken.dk.

Totoma Group ApS
CVR-nr. 42061646
Teglholm Allé 9
2450 København SV, Danmark

Handlende med Leverandøren betegnes som “Køberen

1. Aftalegrundlaget

1.1. Disse handelsbetingelser gælder for enhver aftale om Leverandørens salg og levering af produkter og/eller tjenesteydelser til en erhvervskunde. Leverandørens ydelse i aftalen med Køberen kaldes herefter ”Leverancen”.

1.2. Køberens angivelse af særlige vilkår for Leverancen anses ikke som en fravigelse af disse handelsbetingelser, medmindre Leverandøren udtrykkeligt og skriftligt har accepteret disse. 

2. Ordrer

2.1. Aftale mellem Køberen og Leverandøren anses først for indgået, når Leverandøren har fremsendt ordrebekræftelse eller faktura herpå.

2.2. Køberens eventuelle indsigelser mod fejl eller mangler i ordrebekræftelsens eller fakturaens indhold skal foreligge skriftligt og være Leverandøren i hænde senest 5 hverdage efter ordrebekræftelsens eller fakturaens dato.

2.3. Har Køberen ikke inden for fristen gjort indsigelser mod ordrebekræftelsen eller fakturaen, anses aftale mellem Køberen og Leverandøren for indgået på de i ordrebekræftelsen eller fakturaen samt disse handelsbetingelsers angivne vilkår.

2.4 Køberen kan annullere en ordre indtil kl. 08:00 dagen før det aftalte leveringstidspunkt.

3. Leverandørens ydelser

3.1. Varer, som Leverandøren sælger til Køberen, overholder dansk lovgivning på tidspunktet for levering.

4. Priser

4.1. Anførte priser kan, uanset afgivet tilbud, forhøjes i tilfælde af omkostningsstigninger, der efter tilbuddets afgivelse indtræffer i råmaterialer, energi, told, direkte eller indirekte skatter og afgifter eller lignende. Anførte priser kan også forhøjes efter, at aftalen om Leverancen er indgået, eksempelvis ved Leverandørens fremsendelse af ordrebekræftelse, såfremt Leverandøren hurtigst muligt underretter Køberen herom. 

4.2. Leverandøren tager forbehold for udsolgte varer og eventuelle fejl i angivne priser.

5. Betaling

5.1. Medmindre andet konkret aftales mellem Køberen og Leverandøren, er købesummen for enhver Leverance til betaling kontant med betalingskort ved Købers bestilling af Leverancen.

5.2. Medmindre andet konkret aftales mellem Køberen og Leverandøren, er betalingsbetingelserne for Leverandørens fakturaer 8 dage netto kontant.

5.3. Ved betaling senere end 8 dage efter fakturadatoen forrentes den til enhver tid værende saldo med 0,60 % pr. påbegyndt måned, og der tages forbehold for at pålægge rykkergebyrer i overensstemmelse med gældende lovgivning.

5.4. Overskrider Køberen betalingsfristen, forbeholder Leverandøren sig retten til at tilbageholde yderligere leverancer, indtil betaling har fundet sted.

5.5. Køberen er uberettiget til at tilbageholde nogen del af købesummen som sikkerhed for opfyldelse af eventuelle modkrav vedrørende andre leverancer. En sådan tilbageholdelse vil være at betragte som væsentlig misligholdelse af Parternes aftale.

6. Levering

6.1. Levering anses for sket, når Leverancen er overgivet til Køberen eller dennes repræsentant, medmindre Køberen indgår aftale om levering med en fragtfører, som ikke er udbudt af Leverandøren, da levering i så tilfælde vil anses for sket ved overgivelse af Leverancen til denne fragtfører.

6.2. Leverandøren skal dække Leverancens leveringsomkostninger.

6.3. Leverandøren sender med GLS til erhverv og privatleveringer DAOHome. Vi er til enhver tid omfattet af disse leverandørers betingelser, som kan læses her (https://gls-group.com/DK/da/generelle-betingelser) og her (https://www.dao.as/information/handelsbetingelser).

6.4 Vi har 1-2 hverdages levering på GLS  Erhverv forsendelser og 1-3 dages (365 dage om året) på privatlevering med DAOHome 

6.5 Omadresseringsgebyr: GLS pålægger Totoma Group ApS et omadresseringsgebyr (Pris 2025: 60DKK eks. moms) som Totoma Group ApS videresender til Køberen i tilfælde hvor vi skønner at dette skyldes Køberens ufyldestgørende eller forkerte indtastning af oplysninger ifm. ordregivelse.

6.7 Totoma Group ApS kan tilbyde dag-til-dag levering, hvis ordren lægges inden kl. 11:00 på hverdage. Dette gælder kun GLS forsendelser. I enkelte tilfælde hvor dette ikke kan lade sig gøre, kontakter en medarbejder fra Totoma Group ApS Køberen med mere information herom.

6.8 Ved privatforsendelser til Sverige pålægges Køberen et fragttilæg på 60 DKK eks. moms.

6.9 Hasteordre: I særlige tilfælde hvor dette aftales, kan en medarbejder fra Totoma Group ApS levere samme dag, som ordren gives, såfremt dette foregår i Københavns- eller Odense-området. Her pålægges der et hastetillæg på 100DKK eks. moms.

7. Rettigheder

7.1. Købelovens mangelsregler finder anvendelse for enhver Leverance, der er omfattet af disse Handelsbetingelser.

7.2. Køberen er forbeholdt retten til reklamation i 7 dage efter Køberens modtagelse af Leverancen enten helt eller delvist. Køberen bærer bevisbyrden for mangler ved Leverancen.

7.3. Viser det sig, at Leverancen lider af en mangel, har Køberen, såfremt vedkommende vil påberåbe sig manglen, ansvar for at give Leverandøren meddelelse derom straks og ellers uden ugrundet ophold. Afgiver Køberen ikke sådan meddelelse, uagtet vedkommende har opdaget eller burde have opdaget manglen, kan den ikke senere gøres gældende.

7.4. Såfremt Køberen ikke påberåber sig en mangel indenfor reklamationsfristen, mister Køberen sin ret til at gøre misligholdelsesbeføjelser gældende samt fremsætte krav i anledning af manglen.

7.5. Køberen kan hæve købet, hvis manglen ikke er afhjulpet af Leverandøren inden rimelig tid efter Køberens reklamation, idet Køberen dog inden ophævelsen skriftligt skal give Leverandøren en sidste frist for afhjælpning på ikke mindre end 14 dage.

8. Ansvar

8.1. Leverandøren er ikke ansvarlig for indirekte tab – herunder drifts- eller avancetab eller tabt arbejdsfortjeneste.

9. Force Majeure

9.1. Ingen af Parterne er berettiget til erstatning i tilfælde af manglende opfyldelse af en forpligtelser, der ikke er en betalingsforpligtelse, såfremt dette skyldes force majeure.

9.2. Force majeure foreligger, såfremt en Part forhindres i at opfylde aftalen som følge af pandemier, krig, borgerkrig, oprør, offentlige restriktioner, import- eller eksportforbud, naturkatastrofer, herunder men ikke begrænset til jordskælv, stormflod, omfattende oversvømmelse, skypumpe, vulkanudbrud samt udbrudt arbejdskonflikt, brand eller lignende, som ikke burde eller kunne være forudset af parterne på tidspunktet for indgåelse af aftalen.

9.3. I tilfælde af force majeure er Leverandøren berettiget til at annullere Leverancen eller en del heraf. Leverandøren kan også vælge at foretage Leverancen, når opfyldelseshindringen er ophørt.

10. Databehandling

10.1. I det omfang Leverandøren modtager almindelige personoplysninger fra Køberen som led i indsamlingen af relevante kundeoplysninger (“Personoplysningerne“), vil disse blive behandlet sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende dansk og EU-lovgivning, herunder persondataforordningen (EU) 2016/679 og databeskyttelsesloven.

10.2. Formålet med indsamlingen og behandlingen af Personoplysningerne er således at kunne levere den aftalte Leverance. Leverandøren må kun anvende Personoplysningerne til de formål, som de er indsamlet til.

10.3. Leverandøren anvender tredjeparter til behandling af alle eller dele af Personoplysningerne. Leverandøren har indgået databehandleraftaler med pågældende tredjeparter og garanterer dermed, at de gældende regler om beskyttelse af personoplysninger overholdes.

10.4. Køberen kan til enhver tid henvende sig til Leverandøren for at få adgang til oplysninger om tredjeparterne, der behandler alle eller dele af Personoplysningerne.

10.5. Køberen kan til enhver tid læse mere om Leverandørens behandling af personoplysninger, samt hvilke rettigheder der tilfalder Køberen som datasubjekt, i Leverandørens privatlivspolitik: https://plantepakken.dk/privatlivspolitik/

11. Andre vilkår

11.1. Leverandøren forbeholder sig ejendomsretten til Leverancen, indtil Køberens fulde betaling med tillæg af eventuelle renter er sket.

11.2. Såfremt handelsforholdet mellem Leverandøren og Køberen ikke er afsluttet, skal Køberen straks underette Leverandøren, hvis Køberen ændrer status som juridisk person, tages under konkurs- eller rekonstruktionsbehandling eller frivillig likvidation.

12. Lovvalg og værneting

12.1. Parternes aftale er underlagt og skal fortolkes i henhold til dansk ret.

12.2. Enhver tvist mellem Parterne, der vedrører eller udspringer af denne aftale, skal endeligt og bindende afgøres ved de almene domstole i Danmark.